Agenda items

Flessenactie

Datum activiteit: 31-3-2021

Het Vakcollege Noordoostpolder gaat samen met haar leerlingen de komende tijd aandacht besteden aan kanker binnen het gezin en verborgen leed. Eén van de acties is de flessenactie, waarbij ze een wensboom van flessen willen maken.

De directie vroeg of ik nog wensen heb. Dit is mijn wens. In de afgelopen jaren heb ik ervaren dat ik niet de enige moeder ben die (chronisch) ziek wordt en in mijn geval ten gevolge daarvan zal overlijden. Ik had altijd al een drive om deze leerlingen te 'zien', niet wetende dat ik zelf één van de moeders zal worden én nog meer besef hoe belangrijk het is dat er ook op school hier aandacht voor is.

Morgen word ik 41. Mijn verjaardag kan niet beter beginnen dan op deze wijze. Zo gaaf dat ze de leerlingen willen zien én aandacht aan dit belangrijke, maar gevoelige onderwerp gaan besteden.

Heb je flessen? Lever ze bij de conciërges van het Vakcollege of bij mij in. Wij zorgen dat ze op de juiste plek komen.

Extra informatie:

Er is nog weinig onderzoek naar Alvleesklierkanker gedaan, echter is dit in in opkomst. Living With Hope Lotgenoten zet zich in voor onderzoek maar ondersteunt daarnaast juist ook de patiënten en hun naasten door het verstrekken van gratis informatie. Ikzelf heb daar veel aan.

Natalie Roffel, docent Vakcollege Noordoostpolder